.
Splniť si akademické ciele a nepoľaviť v pracovnom živote? Štúdium na Filozofickej fakulte UCM v Trnave Vám to umožní
Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave je miestom, kde sa stretávajú moderné vzdelávacie prístupy s potrebami dnešného dynamického trhu práce. Štúdium na tejto fakulte ponúka nielen teoretické základy, ale aj praktické skúsenosti, ktoré umožňujú študentom efektívne skĺbiť ich vzdelávanie s pracovným životom. Pre mnohých je práca počas štúdia nevyhnutnosťou, pre ďalších je štúdium počas práce veľkou výzvou. A práve Filozofická fakulta UCM v Trnave im poskytuje možnosti, ako túto kombináciu zvládnuť.
Fakulta si uvedomuje, že každý študent má iné požiadavky na čas a spôsob štúdia. Preto ponúka flexibilné formy štúdia, ktoré sú prispôsobené potrebám pracujúcich. Popri tradičnom dennom štúdiu je možné zvoliť aj externú formu, ktorá umožňujú väčšiu časovú voľnosť a samostatnosť pri štúdiu. Študenti tak môžu skĺbiť svoje pracovné povinnosti s vysnívaným štúdiom.
Filozofická fakulta sa aktívne podieľa na príprave študentov na prax. Okrem teoretických poznatkov, ktoré získavajú počas štúdia, sú študenti zapojení do rôznych projektov a Erasmus stáží, ktoré im umožňujú nadobudnúť praktické skúsenosti už počas školy. Vďaka týmto skúsenostiam majú študenti Filozofickej fakulty UCM v Trnave veľkú šancu na lepšie zamestnanie a výbornú uplatniteľnosť na trhu práce po ukončení štúdia.
Fakulta nezabúda ani na podporu kariérneho rastu svojich študentov. Doplňujúce pedagogické štúdium je určené pre ľudí, ktorí majú radi prácu s deťmi a mládežou, sú empatickí a chcú vykonávať zmysluplné zamestnanie, uvažujú o zmene zamestnania alebo chcú niečo vo svojej profesijnej orientácii zmeniť. Ide o prípravu učiteľov alebo pedagogických asistentov. Rozširujúce štúdium je určené pre pedagogických zamestnancov, ktorí už majú pedagogickú kvalifikáciu, ale radi by si ju rozšírili o ďalší vyučovací predmet.
Skĺbiť prácu a štúdium je výzvou, ale Filozofická fakulta UCM v Trnave ponúka všetky nástroje, ktoré pomáhajú túto výzvu zvládnuť. Flexibilné formy štúdia a podpora praktických skúseností sú len niektoré z výhod, ktoré študenti tejto fakulty získavajú. Štúdium na Filozofickej fakulte UCM v Trnave nie je len o získavaní vedomostí, ale aj o príprave na úspešnú kariéru. Ak ste aj vy na ceste k vysokoškolskému titulu, no zároveň sa musíte venovať práci, na tejto fakulte nájdete flexibilitu, podporu a reálne príležitosti na rast.
Dňa 4.3.2025 sa na našej fakulte uskutočnil šiesty ročník interdisciplinárnej doktorandskej konferencie Loquere, na ktorej vystúpili nielen doktorandi Filozofickej fakulty UCM, ale aj mnohí hostia z externých univerzít a ústavov SAV.
Vypočuli sme si príspevky z oblasti filozofie, psychológie, etnológie, histórie, politológie a filológie.
Ďakujeme všetkým účastníkom za zaujímavé príspevky a podnetnú diskusiu.
Milé kolegyne, milí kolegovia v mene vydavateľstva PORTÁL SLOVÁKIA, Vás srdečne pozývam na odborný seminár Všímavosť a Ja o všímavosti, múdrosti a súcite so sebou ktorý sa uskutoční dňa 18. 3. 2025 (utorok) 9.00 – 15.00.
ORGANIZÁTOR
PaedDr. Nadežda Čabiňaková
riaditeľka slovenskej pobočky pražského vydavateľstva Portál
v spolupráci s Filozofickou fakultou Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
MIESTO KONANIA
Aula Jozefa Matúša
Bučianska 4/A, 917 01 Trnava
REGISTRÁCIA do 15. 3. 2025
on-line formulárom: https://www.portalslovakia.sk/vsimavost/
e‑mailom: portalslovakia. (zav). portalslovakiask
REGISTRAČNÝ POPLATOK UHRADÍTE NA ZÁKLADE VYSTAVENEJ FAKTÚRY
Poplatok za seminár je 22 eur a zahŕňa aj knihu Všímavost a Já ako súčasť registračného poplatku.
STORNO PODMIENKY
Ak sa nezúčastnite odborného seminára registračný poplatok sa nebude vracať. Bude kompenzovaný knihami.
Účastníkom seminára bude vydané potvrdenie o účasti na požiadanie priamo na mieste konferencie pri registrácii.
.
V dňoch 6. až 10. februára 2025 sa členovia Katedry rusistiky Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave – Mgr. Andrea Spišiaková, PhD., doc. PhDr. Lukáš Gajarský, PhD. a prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc. (aj Masarykova univerzita Brno), zúčastnili pracovnej cesty do Soulu. Hlavným cieľom návštevy bola diseminácia výsledkov projektu Erasmus+ č. 2021-1-SK01-KA220-HED-000022917 s názvom The Innovation of the Concept and Curriculum of Doctoral Study Programs and Increasing Their Effectiveness.
V rámci programu sa 6. a 7. februára uskutočnili pracovné stretnutia s predstaviteľmi Katedry ruského jazyka a literatúry Kórejskej univerzity. Diskutovalo sa o možnostiach spolupráce v oblasti jazykového vzdelávania a spoločných výskumných projektov. Kórejskí partneri prejavili veľký záujem o aplikáciu inovatívnych prístupov v doktorandskom štúdiu, predovšetkým v oblasti rozvoja tvrdých a mäkkých zručností budúcich výskumníkov.
Dôležitým bodom programu bolo kolokvium pre doktorandov a poslucháčov magisterského štúdia kórejskej katedry (10. február), kde boli prezentované hlavné výstupy projektu, využívanie digitálnych nástrojov v edukačnom procese a rozvoj kľúčových kompetencií doktorandov.
V mene organizačného výboru z Katedier etnológie a mimoeurópskych štúdií, filozofie a aplikovanej filozofie, germanistiky, psychológie, rusistiky Filozofickej fakulty UCM v Trnave, Vás pozývame na šiesty ročník interdisciplinárnej doktorandskej konferencie Loquere.
Dátum konania: 4. marca 2025
Miesto konania: Filozofická Fakulta UCM v Trnave, Námestie Jozefa Herdu 2, 917 01 Trnava
Email: loquere2025. (zav). gmailcom
Program konferencie LOQUERE VI nájdete na TOMTO ODKAZE!
Šieste nadnárodné stretnutie členov riešiteľského tímu Erasmus+ projektu s názvom The innovation of the concept and curriculum of doctoral study programs and increasing their effectiveness (č. 2021-1-SK01-KA220-HED-000022917) sa konalo 30. a 31. januára 2025 na pôde Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Vzhľadom na to, že išlo o posledné pracovné stretnutie, predmetom dvojdňového rokovania bolo vyhodnotenie všetkých výsledkov projektu, ich dostupnosti a využitia pre všetky rusistické i slavistické univerzitné pracoviská sveta, ale aj riešenie finančných i administratívnych otázok spojených s prípravou záverečnej správy projektu. Neopomenul sa ani priebeh a prínos Medzinárodnej vedeckej konferencie študentov a pedagógov doktorandských študijných programov, ktorá sa konala 29. januára 2025 na pôde Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave pod záštitou všetkých partnerov projektu – Katedry rusistiky Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Ústavu slavistiky Filozofickej fakulty Masarykovej univerzity Brno a Katedry gréckej a slovanskej filológie Filozofickej fakulty Granadskej univerzity. V rámci riešenia daného projektu sa podarilo uzavrieť aj zmluvu o vzájomnej spolupráci medzi FF Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave a FF Granadskej univerzity. V závere stretnutia bola dohodnutá ďalšia spolupráca v rámci vedecko-výskumnej a pedagogickej činnosti všetkých troch partnerských univerzít.
29. januára 2025 sa na pôde Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave konala Medzinárodná vedecká konferencia študentov a pedagógov doktorandských študijných programov, ktorú organizovala Katedra rusistiky Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave v spolupráci s Ústavom slavistiky Filozofickej fakulty Masarykovej univerzity Brno a Katedrou gréckej a slovanskej filológie Filozofickej fakulty Granadskej univerzity. Podujatie zahájila dekanka FF UCM v Trnave doc. Mgr. Mariana Sirotová, PhD. spolu s vedúcou Katedry rusistiky FF UCM v Trnave doc. PhDr. Andreou Grominovou, PhD., hlavnou koordinátorkou grantového projektu Erasmus+ č. 2021-1-SK01-KA220-HED-000022917 s názvom The innovation of the concept and curriculum of doctoral study programs and increasing their effectiveness, v rámci riešenia ktorého sa konferencia sa uskutočnila. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti predstavilo 75 doktorandov i pedagógov zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Maďarska, Španielska, Bulharska, Chorvátska, Lotyšska, Gruzínska, Uzbekistanu a dokonca i USA. Vedecká konferencia poskytla priestor pre cennú výmenu skúseností a prispela k nadviazaniu kontaktov medzi študentmi i pedagógmi z rôznych krajín sveta.
.