Na základe rozhodnutia rektora UCM a vedenia FF UCM sa výučba v letnom semestri až do odvolania realizuje v digitálnom priestore.
Na online výučbu bude v LS využívaná VÝLUČNE platforma MS Teams.
Pre pripojenie do platformy MS Teams je nutné využívať univerzitné emaily.
POSTUP PRIHLÁSENIA PRE VYUČUJÚCICH
- Do všetkých aplikácií Office 365 je rovnaký prístup cez osobné číslo+@ucm.sk a heslo buď zo stolového PC na UCM, resp. rodné číslo bez lomky.
- Ak máte na UCM stolový počítač (nie notebook), tak vaše heslo do Office365 sa zhoduje s heslom do tohto PC. Ak si zmeníte heslo v PC, tak sa zároveň zmení heslo do Office 365 (platí aj naopak).
- Prístup k Office 365 z krajín mimo Slovenska a Česka je podmienený overením cez SMS (nastavíte cez aka.ms/mfasetup).
- Prístup k celému Office 365 cez web je na stránke portal.office.com
Podrobné informácie nájdete na stránke:
https://www.ucm.sk/docs/cikt/manuals/office365/office365-zam.htm
VYUČUJÚCI MÔŽE PRI ZADÁVANÍ BLOKOVEJ VÝUČBY POSTUPOVAŤ DVOMA SPÔSOBMI
1. Prostredníctvom zadania schôdze, ktorú zadefinuje priamo v kalendári MS Teams. Schôdzu pomenuje názvom vyučovacieho bloku z rozvrhu hodín. V časti „pridajte požadovaných účastníkov“ zadá skupinový e-mail, ktorý ma pridelená príslušná skupina v emailovej doméne ucm. Následne zadefinuje čas podľa rozvrhu hodín a v prípade, že potrebuje študentom oznámiť skutočnosti súvisiace s realizáciou výučby v časti „zadajte podrobnosti novej schôdze“ napíše príslušný text pre študentov. V závere potvrdí odoslanie a všetci študenti dostanú e-mail so správou o vyučovacom bloku.
2. Prostredníctvom vytvorenia tímu priamo v aplikácii MS Teams, kde klikne na ikonu „Tímy“ po zobrazení klikne na ikonu „pripojiť sa alebo vytvoriť tím“ . Pokračuje na položku „vytvoriť tím“. Vyberie typ tímu „trieda“, pridá názov podľa názvu predmetu z rozvrhu hodín a pokračuje ďalej. V kategórii „študenti“ vyberie skupinovú adresu, ktorú potvrdí kliknutím na ikonu „pridať“ . Týmto spôsobom si vytvorí tím so študentmi, s ktorými bude realizovať výučbu.
V tíme potom následne vytvorí vyučovací blok cez ikonu kamery, kde zvolí možnosť naplánovať schôdzu a postup je potom rovnaký ako pri zadávaní schôdze v bode A.
POSTUP PRIHLÁSENIA V MS TEAMS
PRE ŠTUDENTOV
Pre pripojenie do platformy MS Teams si sprevádzkujte Vaše školské univerzitné e-maily.
- Vaše prihlasovacie meno je Vaše identifikačné číslo z AIS +@ucm.sk (znamená to, že pred zavináč vložíte Vaše ID z AISu)
- Vaše heslo je rodné číslo bez lomky (teda 10 číslic Vášho rodného čísla)
- Toto prihlasovanie by malo fungovať na všetky produkty MS Office. Kompletné pokyny sú na stránke: (https://www.ucm.sk/docs/cikt/manuals/office365/office365-stud.htm)
DÔLEŽITÉ ASPEKTY KVALITY PRÁCE PRE VYUČUJÚCICH A ŠTUDENTOV
- Pre kvalitnú realizáciu výučby odporúčame vyučujúcim i študentom stiahnuť si aplikáciu MS Teams priamo do počítača či notebooku.
- Pred vyučovacím blokom je potrebné pripojiť sa najneskôr 5 minút pred začiatkom výučby.
- Počas výučby je potrebné mať zapnutú kameru a vypnutý mikrofón. Mikrofón má zapnutý iba ten, kto práve rozpráva. Počas výučby je vhodné používať slúchadlá so zabudovaným mikrofónom. Zlepší sa kvalita zvuku a zamedzí sa šíreniu vonkajších rušivých zvukov, ktoré sú v prostredí, resp. v miestnosti, v ktorej sa online výučba realizuje.
- Ak sa chce študent spýtať, resp. odpovedať na zadanú otázku alebo zapojiť sa do diskusie, využije k tomu stlačenie ikony „ruky“ a počká, kým ho vyzve vyučujúci. Po odpovedi opätovným kliknutím na ikonu „ruky“ vypne žiadosť o udelenie slova.
- E-mailová komunikácia medzi vyučujúcimi a študentmi sa realizuje výhradne cez univerzitné e-maily. Študenti boli oboznámení s povinnosťou používať ucm e-maily. Vyučujúci nie je povinný odpovedať študentovi, ktorý ho bude kontaktovať prostredníctvom súkromného e-mailu.
- V prípade technických problémov je potrebné napísať e-mail na: servis. (zav). ucmsk
- V prípade ostatných študijných problémov kontaktovať koordinátora štúdia na katedre alebo vedúceho katedry.