Doc. Mgr. Jana Bírová, PhD., vedúca oddelenia francúzskeho jazyka a literatúry na Katedre pedagogiky FF UCM a prezidentka Slovenskej asociácie učiteľov francúzštiny sa koncom roka 2020 zúčastnila dvoch významných medzinárodných vedeckých podujatí.
Na medzinárodnú online konferenciu "Israel est mondialement FLE" (25. - 26. 11. 2020, Izrael) bolo pozvaných 50 najuznávanejších didaktikov francúzskeho jazyka zo 40 krajín 5 kontinentov aj predstavitelia svetovej Frankofónie - Medzinárodnej federácie francúzskych učiteľov (FIPF), Frankofónnej univerzitnej agentúry (AUF), Medzinárodnej organizácie pre frankofóniu (OIF) a Parlamentného zhromaždenia pre frankofóniu (https://www.apfisrael-event.com/about-us). Konferencia sa konala pri príležitosti Medzinárodného dňa učiteľov francúzštiny, organizovali ju Asociácia učiteľov francúzštiny z Izraela (APFI), Hlavný inšpektorát francúzštiny izraelského ministerstva vzdelávania, Francúzske veľvyslanectvo a Francúzsky inštitút v Izraeli v spolupráci s Medzinárodnou federáciou učiteľov francúzštiny. Bola zameraná na aktuálne výzvy dištančného vzdelávania, pozvané prednášky súviseli s globálnou reflexiou pozície digitálnych technológií v aktuálnych vzdelávacích metodikách. Doc. Bírová sa zaoberala problematikou porozumenia medzi románskymi jazykmi a jeho online precvičovaním (https://www.apfisrael-event.com/events/pratiques-de-classes-pour-introduire-lapproche-de-lintercomprehension-entre-les-langues-parentes-romanes-et-anglais).
Na "QS Summit on languages and linguistics" (15. 12. - 17. 12. 2020) boli pozvaní významní didaktici cudzích jazykov z celého sveta (https://qssubjectfocus.com/moscow-2020/speakers/).
300 účastníkov z 50 krajín sa zaoberalo problematikou jazykov a migrácie v globalizovanom svete z pohľadu modern linguistic studies; Intercultural and cross-cultural communication; Barrier-free education environment; Comparative studies of languages and cultures; Migration and lingua-cultural identity; Language for special purposes; Linguistics and artificial intelligence; Dynamics of languages in minority situations; and COVID-19 as a new challenge for education (https://qssubjectfocus.com/moscow-2020/social-media-wall/).